Vad äta efter sen träning?

Fick en fråga av Naa:

"Hej. 3 gåmnger i veckan så tränar jag mellan 20-22. dansar capoeira och samba och blir hungrig nör jag kommer hem. Middag brukar jag äta vid 18.00 dessa dagar. vad tycker du att jag ska äta när jag kommit hem från träningen. Vill helst inte äta jättemycket, utan nyttigt och proteinrikt. Tack"

Svar: Eftersom du redan ätit middag innan träningen räcker det ju med någonting enkelt som mättar och ger bra energi för kroppens återhämtning. Här är några förslag:

♣ Grov smörgås med två skivade kokta ägg och kaviar + någon frukt/grönsak

♣ Havregrynsgröt med mjölk, kanel och skivad banan + en smörgås

♣ Proteinbar och en frukt eller grönsak

Det finns egentligen inte något rätt eller fel. Det viktigaste är att man faktiskt äter någonting efter träningen och att man tänker på att proteiner är extra viktiga efter styrketräning.

Gainomax kan vara bra att ta direkt efter träning innan du kommer hem och sedan kan en smörgås räcka. Glöm inte heller att dricka ordentligt med vatten

Kommentarer
Postat av: Karin

hihi det står under bilden.. älskar den, såå skön och mysigt! hehe ja jag lyssnar på riktigt bra musik och skriver en hel massa.. men lugnt på telen idag.. kreativ dag:) johan är nog tbx snart.. då ska vi göra kaffe!:) hoppa du har en finfin dag

2008-10-29 @ 13:29:41
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Dana :)

jätte bra blogg :)

kram

2008-10-29 @ 13:43:29
URL: http://dddana.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej! Läste att du har bulimi och att du går behandling för det, hur har de gått sen du började äta regelbundet? Har du gått upp ngt? Jag själv ska börja med mitt matschema för bulimi men är livsrädd för att gå upp en massa i vikt. :/

2008-10-31 @ 13:25:56
URL: http://famousgirlfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback