Veckans läsarintervju

Här kommer veckans läsarintervju med Thereze :





Vad tränar du och hur ofta?
 
Svar: Jag tränar yoga en gång i veckan, löpning 3-4 ggr/vecka, och promenerar varje dag. Min träning kommer snart att utökas med cykling och simning.
 
Varför tränar du?
 
Svar: Jag vill må bäst och orka mest! Dessutom ska jag göra en tjejklassiker. Inom ett år ska man då klara av Tjejvasan, Tjejvättern, Lindingö Tjejlopp och Vansbro Tjejsim.
 
Är du noga med vad du äter? I så fall på vilket sätt?
 
Svar: Jag äter för det mesta sunt, dvs långsamma kolhydrater, massor med frukt o grönt, magert protein och nyttiga fetter. Dessutom äter jag kosttillskott.
 
Var finner du inspiration till en sund livsstil?
 
Svar: Jag försöker att omge mig med människor som också är intresserade av hälsa. Då inspirerar man varandra. Jag prenumererar på flera olika hälso-tidningar, jag går på utbildningar (även mitt jobb handlar om god hälsa) och jag har nyligen blivit medlem i Funbeat - ett träningscommunity på nätet. 
 
Har du någon/några laster och i så fall, försöker du bli av med dem?
 
Svar: Jag förvandlas till ett godismonster en gång i månaden (veckan innan mens) och jag försöker då äta godis EN dag istället för hela veckan ;) Min största last är ändå att jag är nikotinberoende sedan 28 år. Jag började röka som 12-åring, slutade helt vid milleniumskiftet men snusar för tillfället. Gör uppehåll då och då, senaste uppehållet var nästan 2 år långt. Skulle verkligen vilja sluta en gång för alla.
 
Vad är ditt tips till nybörjare som vill komma igång med någon träning för första gången?
 
Svar: Att inte börja för hårt. Kroppen behöver vänja sig för att inte skador ska uppstå. Det är lätt att gå ut hårt i början, så får man träningsvärk och det blir inte så kul att fortsätta. Börja lugnt och öka successivt!



Tack för din medverkan, Thereze!

Vill du också bli intervjuad och svara på dessa frågor?
Maila mig på
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback