Veckans läsarintervju

Här kommer veckans läsarintervju. Denna gång med Natalie :





Vad tränar du och hur ofta?
 
Svar: Jag tränar väldigt många olika grejer. Bland annat springer jag, tränar skivstångspass, boxningspass och så tränar jag yoga. I skolan har vi individuellt val, där går jag en kurs som heter Yoga och Meditation så det tränar jag två gånger i veckan. De övriga grejerna tränar jag cirka tre gånger i veckan.
 
Varför tränar du?
 
Svar: Jag tycker det är väldigt roligt och så vet jag att man mår bra av att träna. Träningspass får mig ofta att bli gladare och de kan lätt göra en jobbig dag rolig. Nedstämdhet kan lätt botas av lite motion och bra musik till det. 
 
Är du noga med vad du äter? I så fall på vilket sätt?
 
Svar: Jag är ganska noga med vad jag äter men framförallt så är jag medveten. Om jag äter något dåligt så vet jag om det. Samtidigt ser jag till att unna mig onyttiga saker som jag tycker är goda lite då och då. Det viktigaste är att ha en bra balans mellan kost, träning och sömn och den balansen tycker jag att jag har.   
 
Har du någon/några laster och i så fall, försöker du bli av med dem?
 
Svar:
Jag vet inte om jag vill kalla det en last men jag gillar choklad väldigt mycket. Jag försöker inte sluta äta choklad men jag begränsar det däremot.

Var finner du inspiration till en sund livsstil?
 
Svar: Bland annat från bloggar- och hälsotidningar. Det kanske låter lite klyshigt men jag finner någon slags inspiration inifrån också. Jag gillar att tänka på mig själv som hälsosam. 
 
Vad är ditt tips till nybörjare som vill komma igång med någon träning för första gången?
 
Svar: Hitta någon form av träning som du tycker är rolig. Ta det lugnt i början så att kroppen inte skadas och öka sedan träningen allt eftersom. Ge inte upp träningen om du känner att det går trögt. Ta en liten paus och testa något annat träningssätt istället, då kommer troligtvis träningsglädjen tillbaks.



Tack för din medverkan, Natalie!


Vill du också bli intervjuad och svara på dessa frågor?
Maila mig på
[email protected]

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha ja det är typ så jag ser ut på morgonen om man inte får sitt kaffe

2008-11-12 @ 19:33:49
URL: http://itsmeagain.blogg.se/
Postat av: Karin

ja brukar faktiskt det, men man tror ju att bröd i stans enda centrala affär ska vara "ätbart":)

2008-11-12 @ 19:53:29
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Natalie

Oj va kul att vara med. Det trodde jag inte skulle gå så här fort. Tack så mycket! :D

2008-11-12 @ 20:21:22
URL: http://natalieaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback