Till alla chokladälskare

Jag är inte mycket för förbud. Det känns tråkigt att avstå från livets goda helt och hållet. Jag menar, en god hälsa är livskvalitét, men inte om man aldrig får njuta av de där sakerna man tycker så mycket om.

Som chokladälskare vill jag därför slå ett slag får den mörka ckokladen med hög kakaohalt. (En mörk choklad måste innehålla minst 35% kakao, men jag föredrar 60% och uppåt) Denna är fylld av antioxidanter  som ju faktiskt är bra för blodcirkulationen, förebygger hjärt- och kärlsjukdomar och framkallar endorfiner som gör oss lyckliga. Detta samtidigt som det är fantastiskt gott. En bit om dagen är bara hälsosamt.

Så mitt tips till er är alltså - unna er denna mörka och nyttiga härlighet och njut!

Bildkälla: http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00245/NYHETER-11s14chokla_245678w.jpg

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag vet, det var så kul!

Man blir besatt av det haha :)

2008-10-27 @ 15:54:24
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: Sara

haha, ja min pappa äter en rad (dvs 4 bitar) varje dag året om med 60-90%ig kakaohalt. Tydligen är det viktigt att det är kakaosmör eller om det var kakao-någonting annat som det skulle avra. Då är det tydligen extra bra för hjärtat. Så en gång om dagen nallar han på sitt chokladförråd, han gillar inte godis ananrs. Men alltid när jag äter godis brukar han säga

"ja.. jag äter ju aldrig godis men jag kanske kan få smaka..." (snyltare

och jag svarar då

"du äter ju chokald varje dag, jag äter bara en gång i veckan!"

"ja men det är för hjärtat jag gör det ju. För jag tycker inte att det är gott, det ska du veta!"

svarar han då..

tycker det är rätt kul för det är så varje gång han ser mig äta godis, hihi.

2008-10-27 @ 22:31:26
URL: http://smuppra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback