Läsarfråga

Jag fick en fråga från Sara angående detta inlägget:

"Just precis. Har funderat kring det där. Jag gillar inte fisk, iaf ingen som jag smakat hittills. Äter fisk ca 1 gång om året. Så antagligen har jag inte fått i mig tillräckligt med omega-3, för jag gillar heller inte advocado, haha. Lite kräsen...
Men då är frågan, vilken av alla dessa märken och burkar ska man gå efter? Ska jag satsa på bara Omega-3 eller en som har massa vitaminer och mineraler+ omega-3, så jag får i mig lite extra för jag får säkert inte i mig tillräckligt där heller... Det finns för mycket val i våra dagar! jag blir alldeles snurrig. Och i slutändan så köper jag inget av dem, för jag har ingen aning om vad som är bäst...
suck"

Svar:

Det finns säkert olika åsikter kring det. Min erfarenhet är dock att det är bättre att köpa ett direkt vitamintillskott och ett direkt omega-3-tillskott. Alltså, äta två tabletter med specifika egenskaper i stället för att köpa någon variant som ska innehålla både och. Vitamintabletter innehåller ju i regel många olika vitaminer samt järn och andra spårämnen. Att få i sig omega-3 via sådana tabletter är inte likvärdigt.


Kommentarer
Postat av: Sara

Tack! Sa ju att jag skulle få nytta av att läsa denna blogg ;-) Då ska jag kolla efter två sorter då. Låter ju faktiskt bäst nu när du säger det. Tack för svaret!

2008-10-26 @ 23:49:30
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: JOANNA

sv: ja visst är den:)

2008-10-26 @ 23:51:08
URL: http://byjoanna.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag ska höra mig för lite :-)

Hm, kan ju göra lite reklam för dig... hm vänta lite..

2008-10-26 @ 23:58:59
URL: http://smuppra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback