Veckans läsarintervju

Veckans läsarintervju är med Naa:





Vad tränar du och hur ofta?
 
Svar: Capoeira 3,5h/vecka
Samba 4h/vecka
Promenader: 1h/dag minst. Oftast bara de träningsfria dagarna.
 
Varför tränar du?
 
Svar: Det är roligt och skiljer sig från andra sporter jag hållt på med. Vill få en snyggare och slankare kropp oxå, och om jag har tur så går jag ner i vikt lite och bygger snygga långa muskler istället.
 
Är du noga med vad du äter? I så fall på vilket sätt?
 
Svar: Jag har ätstörningen bulimi, så att vara noga med maten, det är jag bäst på. Jag äter alltid var 3-4h och alltid efter träningen.
 
Var finner du inspiration till en sund livsstil?
 
Svar: Jag vet att man mår bra av att träna och röra på sig. Kroppen fungerar mycket bättre. Man tänker bättre och sover bättre. Skulle jag inte träna och äta nyttigt så hade jag svält mig istället, och det är inget alternativ.
 
Har du någon/några laster och i så fall, försöker du bli av med dem?
 
Svar: Ja, bulimi. Jag har varit på ätstörningsenheten nu i 5 veckor för samtal, och det går framåt. Det bästa jag gjort för mig själv, är att söka hjälp för min ätstörning. Jag har börjat äta regelbundet och slutat både svälta, hetsäta och överträna. Jag ser ett mål framför mig, och det är att bli frisk!
 
Vad är ditt tips till nybörjare som vill komma igång med någon träning för första gången?
 
Svar: Jag plågade mig själv många år och gick till gymmet och de tråkiga passen på anläggningen. Alltid samma sak och alltid samma pass. I slutändan så är det så tråkigt! Så jag började göra saker jag tyckte var roligt, och det vara att dansa. Nu går jag till dansen med ett leende på läpparna och jag läntar tills nästa gång. Det har även gjorts att det inte känns som träning eftersom vi har så roligt, och vi har bildat en slags gemenskap. Så börja med något som är skoj för dig, dansa, rida, innebandy, you name it. Eller powerwalks är helt underbar träning!



Tack för din medverkan, Naa!

Vill du också bli intervjuad och svara på dessa frågor?
Maila mig på
[email protected]

Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

jag tänkte skriva ettinlägg om de där sen, och länka til test osv. för det är ju ritkigt intressant. =)

2008-10-30 @ 11:39:46
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: JOANNA

sv: ja jag vet! och jag har alltid älskar dom=) haha vad har du för dig?

2008-10-30 @ 12:24:48
URL: http://byjoanna.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Ja, helghelghelg :D

2008-10-30 @ 12:27:22
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jo, jag håller tummarna på det! Om du finner mig passande kan jag ställa upp på en "intervju" :)

2008-10-30 @ 12:42:11
URL: http://runeskjold.blogg.se/
Postat av: Hannah

Klicka dig in på länken, bli medlem, klicka vidare lite och tjäna pengar! Det är jättelätt och går snabbt! LYCKA TILL :D



http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=0b817758-c1e2-4599-905c-98f0f4084a49

2008-10-30 @ 12:53:03
URL: http://hhni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback