Sant eller falskt

Påstående: Om man äter sent på kvällen förvandlas maten direkt till fett.



Kalorimässigt spelar det ingen roll när på dygnet du äter.. Äter du ditt huvudmål sent på kvällen men inte har fått i dig ett kaloriöverskott under dagen, sätter det sig inte runt midjan lättare än det gör exempelvis klockan 18 på kvällen. Dock är det inte att rekommendera att äta sent då man lätt kan få problem med magen och därmed få svårare att sova. Under nätterna vill helst kroppen vila så mycket som möjligt. Äter man innan sängdags, får ju kroppen jobba, med matspjälkning och förbränning trots att du sover. 

Alltså - du blir inte tjockare av att äta mat sent om du inte redan stoppat i dig för mycket kalorier under dagen.


Kommentarer
Postat av: Naa

Hej. 3 gåmnger i veckan så tränar jag mellan 20-22. dansar capoeira och samba och blir hungrig nör jag kommer hem. Middag brukar jag äta vid 18.00 dessa dagar. vad tycker du att jag ska äta när jag kommit hem från träningen. Vill helst inte äta jättemycket, utan nyttigt och proteinrikt. Tack

2008-10-29 @ 11:45:40
URL: http://saphary.blogg.se/
Postat av: carolina

tack! jag vet att det ar sadar, men man blir anda sa forvirrad av vad som star i tidningar, da verkar det vara helfel med kvallsfika...

2008-10-29 @ 13:45:54
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback